سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/6
11:58 عصر

چگونگی ارایه کنفرانس در مقاطع کاردانی

بدست Mahdi Hossini در دسته

خدایا به نام تو

دوستان عزیز دانشجو : سلام،در صورت تمایل و توان و علاقه می توانید تا قبل از پایان این ترم در هر یک از کلاس های درس های معارف اسلامی یا اخلاق اسلامی  اینجانب (حسینی ) کنفرانسی متناسب با موضوع همان درس  ارایه دهید  .

(( چگونگی ارایه کنفرانس ))

1 ) یک کتاب و موضوع  در حوزه مباحث درس خود  ( اخلاق اسلامی   یا   معارف اسلامی ) انتخاب کنید .

2 ) کتاب و موضوعی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی آنرا بفهمید و با تسلط کنفرانس دهید . اگر موضوعی را سنگین ، گنگ و سخت دیدید به سراغ موضوع و کتاب دیگری بروید .

   از ارایه موضوعات  کلی خودداری کنید ، عناوین جزیی و مرتبط با جوان ومسایل جدید ارزش بیشتری دارد .

3 )  حدود 30 تا 40 صفحه از کتاب را  به میل خود گزینش کنید . ( این مقدار  را طوری انتخاب کنید که فقط در باره یک موضوع باشد )  مقدار انتخاب شده از کتاب را ( پس از اطلاع به استاد ) دقیق و چندین بار مطالعه کنید تا بر محتوای آن تسلط یافته و مقصود و هدف را کاملا بفهمید .

4  )  آنچه فهمیده اید یادداشت کرده و عناوین مهم و مطالب اصلی را خلاصه کنید .منظور از کنفرانس ارایه همه جزئیات و مطالب نیست بلکه خلاصه و فشرده آن باید مطرح شود . توجه کنید که منظور از کنفرانس به هیچ وجه حفظ کردن یا روخوانی از یک متن نیست .( به هیچ وجه اجازه روخوانی به عنوان کنفرانس داده نخواهد شد ) البته همراه  داشتن طرح و متن کنفرانس ، نگاه کردن به کتاب و یادداشت یا خواندن برخی از بخش ها مانند آیات و احادیث از متن اشکال ندارد، اما به هر حال  چیزی که در یک کنفرانس بسیار مهم است این است که بتوانید آنچه خودتان درک کرده و خوب فهمیده اید ؛ مانند یک صحبت عادی و دوستانه به سایرین منتقل کنید .

5 )  شایسته است خود را موظف و مکلّف کنید که کنفرانس خود  را دقیقا در زمانی که تعیین کرده اید ارایه دهید . ( حداکثر  زمان برای هر کنفرانس 10  دقیقه می باشد . در این باره قبلا تمرین کنید . )

6  )  در هر کنفرانس باید کتاب و منابع دیگری را که استفاده کرده اید دقیق به مخاطبان  معرفی کنید .

7 ) تعداد منابع و کتابهای بیشتر بر ارزش کنفرانس شما خواهد افزود ؛ به یک کتاب اکتفا نکنید  

8 ) می توانید از پایگاه های اینترنتی یا نرم افزار های مناسب هم به عنوان منبع کمکی استفاده کنید . البته اینها جای کتاب را نمی گیرد و باید مازاد بر کتاب باشد .

9  )  ارایه کنفرانس های خوب و گیرا که بتواند بر دانشجویان یک کلاس اثر بیشتری گذاشته و آنان را درگیر بحث کند نمره تشویقی خواهد داشت . بیشترین نمره و امتیاز کنفرانس مربوط به اظهار نظر و جمع بندی خود دانشجو است .

10) در پایان هر کنفرانس مشخصات دقیق و کامل خود و کتاب (یا کتابهایی ) را که کنفرانس داده اید وتاریخ وشماره شخصی  خود را روی  فرم مخصوص  نوشته و به استاد تحویل دهید .

11 ) شایسته است هنگام ارایه کنفرانس دوستانتان ، نظم و اخلاق و صبر را رعایت نموده و فضای مناسب و سالم را برای کنفرانس دادن  او  ایجاد کنید

متواضعانه منتظر دریافت نظریات ، انتقادات و پیشنهادات شما به صورت کتبی یا شفاهی هستم .         hossini39@yahoo.com

در امان خدا  - حسینی