سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/2/6
11:57 عصر

چگونگی ارایه کنفرانس های دانشجویی در دانشگاه گیلان

بدست Mahdi Hossini در دسته

(( خدایا به نام تو  ))

دوستان عزیز دانشجو : سلام،در صورت تمایل و توان و علاقه می توانید تا قبل از پایان این ترم در هر یک از کلاس های درس های فلسفه اخلاق یا آیین  زندگی اینجانب (حسینی ) کنفرانسی متناسب با موضوع همان درس  ارایه دهید  .

(( چگونگی ارایه کنفرانس ))

1 ) یک موضوع  در حوزه مباحث درس خود  ( آیین زندگی   یا   فلسفه اخلاق ) انتخاب کنید .

2 ) موضوعی را انتخاب کنید که بتوانید به خوبی آنرا بفهمید و با تسلط کنفرانس دهید . اگر موضوعی را سنگین ، گنگ و سخت دیدید یا جذبه لازم را برایتان نداشت ، به سراغ موضوع دیگری بروید .

   « از ارایه موضوعات  کلی خودداری کنید ، عناوین جزیی و مرتبط با جوان ومسایل جدید ارزش بیشتری دارد . »

3 )  مقدار صفحاتی که مطالعه کرده و به آنها استناد می کنیدنباید از 50 صفحه کمتر باشد.

4  )  آنچه فهمیده اید یادداشت کرده و عناوین مهم و مطالب اصلی را خلاصه کنید .منظور از کنفرانس ارایه همه جزئیات و مطالب نیست بلکه خلاصه و فشرده آن باید مطرح شود . توجه کنید که منظور از کنفرانس به هیچ وجه حفظ کردن یا روخوانی از یک متن نیست .( به هیچ وجه اجازه روخوانی به عنوان کنفرانس داده نخواهد شد.) البته همراه  داشتن طرح و متن کنفرانس ، نگاه کردن به کتاب و یادداشت یا خواندن برخی از بخش ها مانند آیات و احادیث از متن اشکال ندارد، اما به هر حال  چیزی که در یک کنفرانس بسیار مهم است این است که بتوانید آنچه خودتان درک کرده و خوب فهمیده اید ؛ مانند یک صحبت عادی و دوستانه به سایرین منتقل کنید .

5 )  شایسته است خود را موظف و مکلّف کنید که کنفرانس خود  را دقیقا در زمانی که تعیین کرده اید ارایه دهید . ( حداکثر  زمان برای هر کنفرانس 15  دقیقه می باشد . در این باره قبلا تمرین کنید . )

6  )  در هر کنفرانس باید کتاب و منابع دیگری را که استفاده کرده اید دقیق به مخاطبان  معرفی کنید .

7 )شایسته است منابع کنفرانس شما حداقل 2 کتاب باشد ؛ بی تردید تعداد منابع و کتابهای بیشتر بر ارزش کنفرانس شما خواهد افزود .

8 ) در عین حال که می توانید از پایگاه های اینترنتی یا نرم افزار های مناسب به عنوان منبع کمکی استفاده کنید ، اما اینها جای کتاب را نمی گیرد و کنفرانسی که تنها به استناد به منابع اینترنتی  باشد فاقد ارزش بوده و پذیرفته نمیشود  .

9  )  ارایه کنفرانس های خوب و گیرا که بتواند بر دانشجویان کلاستان اثر بیشتری گذاشته و آنان را درگیر بحث کند نمره تشویقی خواهد داشت . بیشترین نمره و امتیاز کنفرانس مربوط به اظهار نظر و جمع بندی خود دانشجو است . 

10) به محض احساس آمادگی برای ارایه کنفرانس ، برای انجام آن داوطلب شوید و انجام آنرا به جلسات پایانی ترم به تأخیر نیاندازید ( تجربه نشان داده که دوستان دانشجو در روزهای پایانی ترم که فرصت کم است  بیشتر  مشتاق ارایه کنفرانس می شوند ! )

10) در پایان هر کنفرانس مشخصات دقیق و کامل خود و کتاب (یا کتابهایی ) را که کنفرانس داده اید وتاریخ وشماره شخصی  خود را روی  فرم مخصوص  نوشته و به استاد تحویل دهید .

11 ) شایسته است هنگام ارایه کنفرانس دوستانتان ، نظم و اخلاق و صبر را رعایت نموده و فضای مناسب و سالم را برای کنفرانس دادن  او  ایجاد کنید

متواضعانه منتظر دریافت نظریات ، انتقادات و پیشنهادات شما به صورت کتبی یا شفاهی هستم .       

      PARSIBLOG.IR. 39 HOSSINI     یا                            HOSSINI39@YAHOO. COMدر امان خدا  -   حسینی