سفارش تبلیغ
صبا ویژن

92/4/13
12:22 صبح

نگاهی به موفقیت

بدست Mahdi Hossini در دسته موفقیت، آگاهی

 

موفقیت

اولین گام برای موفق شدن حرکت به سمت جلو است و در این راه ، موفق شدن مهم نیست بلکه چگونه موفق ماندن مهم است . وقتی صحبت از موفق ماندن می شود یعنی فرد باید پس از گذشت سال ها ، همچنان به عملکرد خوب خود افتخار کند و از این بابت پشیمان نشود.

بسیاری از افرادی که در قلّه موفقیتند از شرایط خود لذّت نمی برند و با آنکه به پول ، شهرت ، علم و حتّی موفقیت دست یافته اند ، اما با خود می گویند کاش هیچ کدام از اینها را نداشتم . در حقیقت با آنکه این افراد از منظر دیگران ، افراد موفقی هستند و با انگشت اشاره نشانه گرفته می شوند ، موفق نیستند چرا که مفهوم موفقیت زمانی شکل می گیرد که فرد در کنار آن ، خوشبختی و احساس رضایت را نیز تجربه کند . اگر این احساس رضایت ، درونی باشد حتی اگر فرد ، مورد اشاره دیگران هم نباشد ، فردی موفق خواهد بود .

( سیر طبیعی موفق شدن)

برخلاف تصور افراد که برای رسیدن به موفقیت باید از راه پر پیچ و خمی گذشت یا به یک کالای پر زرق و برقی رسید ، این گونه نیست موفقیت دستیابی به تجمّلات ، شهرت و ثروت نیست ؛ تصورات اشتباهی که یکی از پیامد های منفی آن این است که افراد موفق ساده زیستن را فراموش و زندگی خود را پیچیده می کنند .آنها اسیر خواسته های اطرافیانند و در حالی که خود باید سوار بر بال موفقیت باشند ، به آن سواری می دهند .

 اینجاست که موفقیت مفهوم واقعی خود را از دست می دهد زیرا تعادل از بین رفته و فرد تک بعدی رشد می کند که این رشد نوعی بیماری است و برای رسیدن به موفقیت نباید سرطانی رشد کرد .

 ( موفقیت و آگاهی )

موفقیت سفری طولانی برای رسیدن به اهداف در مقاطع مختلف زندگی است . برای طی این مسیر به اطلاعات ، دانش و آگاهی نیاز است و فرد باید یاد بگیرد چطور مسیر موفقیت را طی کند و در چالش برخورد با بحران ها و موانع ، دست و پای خود را گم نکند و با این تصور که به موفقیت دست یافته به سمت سرازیری نرود .

مدیران بسیاری از شرکت های معتبر و موفق 20 دقیقه از وقت روزانه خود را صرف یادگیری می کنند .تا بیاموزند کدام مسیر به موفقیت می رسد و چگونه می توان آن را طی کرد .این یادگیری می تواند از طریق مطالعه مطالب متعدد در سایت ها یا کتاب هایی که متخصصان در این زمینه نوشته اند ، باشد . البته اگر کتاب های ترجمه شده را انتخاب می کنید ، باید با فرهنگ ما همخوانی داشته باشد .

( ضمیمه روزنامه همشهری 31 اردیبهشت 92 )